love

love

Selasa, 9 Mac 2010

interview GSTT??

INTERVIEW GSTT (guru sandaran tidak terlatih) ...letih pergi interview jer..





impian aku untuk menjadi cikgu GSTT mentara tunggu posting rupanya sekadar impian jer...atas tu pic masa aku interview ari tu...ada ler dapat sebulan lebih dah kot...aku pun dah tak ingat and malas nak ingat....walaupun tidak dipanggil selepas interview aku tetap berterima kasih kepada cik atan and untie shikin...hahah yang menghantarku ke tempat interview...walaupun plan aku hancuss semuanya masa tu...hahahaha (hanya orang tertentu jer tau) tapi nak buat macam ner...cik atan dah terpacak depan sekolah...terpaksalah akak pasrah jer....dari kapar ke klang..usahaku gagal...hahahah mesti tertanya-tanya kan...hahah abaikan...betol2 mati akal dibuatnya..

aku memang tak dapat jadi GSTT tetapi berkat menalifon sekolah yang berhampiran dengan kapar...akhirnya aku dapat ler jadi cikgu ganti di SEKOLAH MENENGAH TENGKU IDRIS SHAH kapar, yang mempunyai rekod lompat pagar sekolah....aku menggantikan seorang guru displin ..walaupun ada pelbagai rekod sekolah ini namun bergitu aku tidak pernah putus asa untuk berusaha bagi mendidik anak tempatan...lagi-lagi tempat datuk nenek ku..aku akan terus berfikiran positif walaupun...hari-hari kena menjerit...bila aku leh dapat cakap pelan2 pun aku tak tau...buat masa ini kelas paling mencabar adalah kelas KP dedikasi(kelas peralihan) cakap bahasa melayu pun tak reti....pening...tp satu hari mesti aku rindu situasi yang macam tu...sebab aku kan pendidik...guru tak boleh putus asa...mencuba dan terus mencuba....

buat masa sekarang ni aku mengajar KHB (kemahiran hidup bersepadu) pasni esok kena mengajar MATH ni yang aku pening ni...dah ler dengan rekod MATH aku yang agak suam2 kuku...adei....betol-betol dugaan ler...dah ler aku mempunyai rekod yang bukan membahagiakan bersama subjek MATH ni...adei....aper pun minggu depan CUTI SEKOLAH..ala guru ganti cuti tak de gaji...nasib ler....

p/s- tah ler....

Tiada ulasan: