love

love

Rabu, 17 Mac 2010

hari minggu

Hari minggu yang lepas...oleh disebabkan ada sedara wat kenduri kawen dekat Taman Sri Kerayong...jadi semua adik beradik abah pun balik ler ke rumah atok...aku tak g kenduri tu...sebab pergi rumah kawan...ku bertunang...cite sikit pasal kawan ni...dia kawan aku sejak tadika lagi...pastu sama masa sekolah rendah dan sekolah menengah...walaupun dia kelas sains aku ni kelas perdagangan jer(dia pandai byak ler dari aku) tapi kami masih berkawan sampai sekarang...dia dah kerja dekat HBTAR, Klang (farmasi)...aper pun tahniah intan (Nor haslinda Bt. Ramli)semoga berbahagia hingga keakhir hayat...amin..



ermmm..sambung balik ...biasa ler kalu dah petang-petang kalu dah ramai2 mesti pakat buat minum petang pnyer...lepak2 umah atok ler katekan...ni ler antara aktiviti petang tu..buat KUIH PAU...heheh seronok sebab buat ramai-ramai....sebelum cite pasal kuih pau...oleh disebabkan aku nak konvo...jubah pun aku dah amik awal....aku bagi peluang kat sepupu ku mencuba apa rasanya...ni kira motivasi gak ler...bg dia orang bersemangat tuk belajar...dan belajar...jangan pernah putus asa untuk berusaha demi mengejar cita-cita...aku ni cucu sulong atok...tak kira sepupu yang tiri...hehe
aku nak dia orang berusaha dan terus berjaya...bio lebih dari apa yang aku capai sekarang..amin...banyak lagi pic...semua merasa pakai...tapi sori ler...kak ida malas nak letak banyak2




so kita sambung pasal kuih pau inti kelapa yang sedap tu..heheheni semua proses jer...

bahan-bahan yang diperlukan amat mudah didapati antaranya..

doh
- tepung gandum
- minyak masak
- garam
- air
- mauripan (tnyer kat kedai ler)

inti
- kelapa dan gula merah..

daun pisang tu belah bawah dia...kalu tak de guna kertas A4 je dah ler...hehe

bancuh tepung, mauripan yang dah di bancuh dengan air panas, sedikit garam dan minyak...jangan lupa letak air tu...so selepas tu uli sehingga semuanya sebati, tidak melekat di jari anda dan licin jer permukaan tepung tu...bawah ni semua gambar proses..memang tak lengkap pun..









biokan dulu sebelum kukus bagi dia kembang skit...pastu kukus ok...sehingga masak...sedap dimakan semasa masih panas bersama air kopi..heheh...pastu semua balik rumah masing-masing...heheh erm nak jadi perempuan kena belajo banyak benda..lebih-lebih lagi ilmu menjaga perot suami kelak...hehehe macam makcik-makcik kan...hahahah nak buat macam ner....

p/s-pic dah siap tak sempat snap....sbb balik umah dah...mandi...heheh dah magrib masa tu...sedap..hehhe

1 ulasan:

ria berkata...

uhuhuh..aku tgk gmbr ko ni gelak sakan dowh..mcm makcik2 ngah uli tepung dgn rambut cam tu..mauhahaa..aku nak copy bahan kat fb la,...hehe