love

love

Rabu, 24 Mac 2010

24 mac 2010

Hari ini bersamaan hari Rabu...merupakan hari yang ke3 duduk kat SMKPK tu sebagai GSTT...masih tak habis lagi soalan dan pertanyaan cikgu-cikgu disana...antara soalan dan penyataan yang dikemukakan..

a) muka macam biasa nampak...penah sekolah sini ker??
b) sy pernah ajar awak ker??
c) oooo ni mmg degree pendidikan ler ni yek?? dari U mana??
d) naper tak posting lagi??
e) dah tua dah kita...anak murid kita dah jadi cikgu dah....
f) opsyen aper kat upsi??

erm banyak ler lagi soalan tu diantaranya jer...hehehe..aper pun aku tetap berbangga sebab masih berpeluang bertemu dengan mereka yang mengajar dan mematangkanku semasa alam persekolahan...mana mungkin aku melupakan saat berlari masuk kelas lepas rehat tuk subjek BI dengan puan Afidah...kalu lambat kang kena kunci pintu...dah ler kelas atas sekali kat tingkat 3...haha
mana bisa aku melupakan tatkala berdiri atas kerusi didenda oleh puan siti dinar(skrg dah jd pk koko) sebab tak siap folio geografi...siap wat cam titanic..mana tak orang tua tu marah...hahah
tidak pernah aku melupakan saat menyanyi sewaktu hari guru berduet dengan adik tingkatan 4 masa tu aku tingkatan 5 ler...adei....huhuhu lawak2 dan banyak ler perkara2 indah zaman persekolahan ku...hehe

kini aku benar2 merasakan SMKPK membawa aku dekat kepadanya..menyambung fitrah hidup..apa yang telah guru ku berikan kini giliran ku memberi yang termampu...permudahkanlah niatku...jalanku....cabaranku...persekitaranku..demi menempuh kerjaya yang ku minati ini....amin

berbalik kepada cerita hari ini...pagi jam 810 aku masuk kelas 3E tuk subjek PENDIDIKAN SIVIK DAN KENEGARAAN..topik tentang MARUAH KELUARGA..then sempat bagi kertas ujian dan buat semakkan markah untuk pelajar...kelas yang agak baik dan terkawal..selepas tu lama gak dapat berehat jam 11 pagi baru ada kelas BAHASA MALAYSIA kelas 4A3..ok ler kelas budak bijak...masak aku study BM balik ...masa aku mana ada komsas seme...adei...

pastu petang ada KOKO jadinya tak boleh balik kul 1.55(waktu punch card...tak leh awal dari tu beb...adei...bdk2 balik 1.30 tau)...untuk unit beruniform aku memilih KRS (kadet remaja sekolah) so perjumpaan kat makmal sebab ramai sangat bersama PN haslina n sorang lagi...aper nama tak igat ler...pantau bdk2..dia orang buat tepuk sorak...salin note KRS sikit...pastu pergi ke gelanggang bola jaring sebab bdk2 nak buat latihan kawad (untuk pertandingan DAERAH ...kat SMKTIS bulan 4 nanti..diaorang saja buat masa ni tuk menghilangkan rasa gemuruh...heheh sbb ramai student lain pun tengok gak..

setelah itu masa rehat...leh pergi makan dan solat..sambung kul 3 untuk persatuan aku memilih persatuan kebudayaan dan kompang....persama cikgu sabarina n miss azizah serta dua orang bdk praktikum UPSI tu....pada awalnya buat poco2..berkuah beb...aku dah ler pakai baju kurung...pastu buat tarian tepak sireh...puas ler gak badan dah keras...hehe.n nyanyi koir lagu SEMPURNA bersama-sama....

dah tu kena jg budak kawad wat latihan untuk pertandingan DAERAH tu..huhuhu ptg tak dapat tdo....malam masa nak buat rph...leh pulak tertinggal rancangan tahunan subjek sivik spoil tul ler....adei terus ilang mood...nasib esok kelas 2 masa jer...tp potensi dapat relief tinggi sbb ada MTQ (majlis tilawah Al-Quran peringakat daerah zon A)....huhuhuhuhu tu yang rasa nak menulis blog tu...aper pun selamat malam jumpa lagi esok

p/s-fikiran aku terganggu tetapi sebab apa?? aku tahu??? aku buat2 tak tahu?? aku tak nak pk?? aku kena pk?? perlukah aku pk?? perkara yang tak ptt aku pk??...tah ler...doakan aku lebih tenang esok dan selamanya...amin

Tiada ulasan: