love

love

Khamis, 25 Februari 2010

pendapat

Di suatu malam yang suam-suam kuku..setelah pelbagai topik hangat diperkatakan ..pelbagai agenda diperkatakan kawan aku ni pun bertanya..

chat YM
tembam: weh..aku nk tnyer pendapat
hadiza_skyzo: aku mmg kaunter pendapat
hadiza_skyzo: hehehe

hah!! kalu kawan ko titibe nak tnyer pendapat mesti ko terfikir-fikir kan ape mendanyer pulak ni....mcm suspen jer kan...nak jemput aku tunang ker...bergadoh ngan pakwe ker...nak lari dari rumah ker...nak potong rambut ker...nak cari ubat kurus ker...nak datang rumah ker...nak tnyer warna baju konvo ke...hahahahhahaha ternyata tekaan aku meleset sama sekali...macam ekonomi aku gak ler...gamat deh...cite ni leh kategori cite lawak , kesian, simpati, pasrah dll...hhahaha aku terus gelak ....hahaha bila dia anto ym seterusnya..(siap cite kat umi lagi..bila dah abis ym ler...umi suke usha aku wat pe ...hahah nak join ar tu)

tembam: td aku dpt topup 5rgt..sape ntah yg tsalah top..
tembam: pastu aku dpt 1 kol..no dia sama dgn no aku..tp beza 1 no jer
tembam: tp aku xjawab hahahhaa
hadiza_skyzo: tu namanya rezeki
hadiza_skyzo: pandai pun
hadiza_skyzo: wat dek jer

hahahaha itu lah situasi sebenar rupe nyer....kejadian ini sebenarnya tidak asing pada kita dan keluarga mereka. aku juga pernah mengalami situasi yang sama..macam tu jugak umi..hehe..saper yang harus dipersalahkan..walaupun aku boleh dijatuhkan hukuman bersubahat sama tetapi apa yang harus dilakukan, sekurang-kurangnya anda diluar sana lebih berhati-hati semasa menambah nilai kredit telefon anda supaya kejadian ini tidak berulang lagi dimasa akan datang dan seterusnya.

kelemahan terhadap sesuatu yang diperkatakan memudahkan itu jika tersalah atau tersilap penggunaannya akan membawa padah.jika kita lihat diawal sistem `prepaid card` diperkenalkan...kad untuk tambah nilai kemain beso...macam kalendar poket..tetapi sekarang telah jd separuh saiznya...malah ada syarikat komunikasi yang lain dah jadi kerat 4 dah dari saiz kalendar poket. setelah itu diperkenakkan pula sistem topup yang terus bagi nombor ..dia terus masukan kedalam akaun telefon anda...bunyi nya amat mudah bukan ..tetapi inilah kelemahanya..tetapi ada kini topup menggunakan kad kena cas lebih pulak...kalu RM 5 kena tambah pulak 50sen kalu nak kad (ni yang buat aku marah...sanggup pergi kedai jauh..janji aku puas hati...mencekik darah namanya...)kalu masuk terus leh pulak tak de cas extra...
itu belum kira lagi sekarang ni..kalau topup RM3 kena tambah 20sen..tidak payah ler dimarah wat penat jer..golongan ini mengambil kesempatan sebenarnya.memandangkan perniagaan komunikasi tak berapa hala ini dikuasai oleh golongan ini kerana mudah mendapatkan keuntungan.

pernah satu ketika dahulu aku bekerja di kedai topup (masa cuti semester masa diploma dulu..masa masyuk bercinta dengan adik angkat aku tu)lame giler..gaji golongan mereka lebih mahal dari golongan sawa matang ini(kesian aku...hehe)barang-barang yang terjual di kedai tersebut di beli dengan harga yang sangat murah disuatu tempat..adei luper lak...sebagai contoh housing local ler takat tahap 3310 n nokiah masa tu popular ler...ala yang pasti housing yg plastik ni...jatuh pada harga seringit jer...macam tu jugak earphone....sejak tu aku tak beli housing...tipu tu semua..dia jual kat kita kemain tekan harga tak hingat...huhu

p/s- ingat jangan sampai salah topup...kalu was2 beli kad ler....selamat...selamat msg2...dapat satu jer sms maulidur rasul s.a.w.. tu pun dari lecture ku EN NUR AZLAN...thank en...ape pun SALAM MAULIDUR RASUL...banyakan selawat..keatas Nabi junjungan kita..NABI MUHAMMMAD S.A.W

Tiada ulasan: