love

love

Ahad, 2 Mei 2010

pernah

pernahkah kamu merasakan,
bahawa kamu mencintai seseorang,
meskipun kamu tahu dia sudah berpunya dan
meskipun kamu tahu cintamu mungkin tak terbalas,
tapi kamu tetap mencintainya

pernahkah kamu merasakan,
bahawa kamu sanggup melakukan apa saja demi
seseorang yang kamu cintai,
meskipun kamu tahu dia tak kan pernah peduli ataupun
dia peduli dan mengerti, tapi dia tetap pergi

pernahkah kamu merasakan hebatnya cinta,
tersenyum kala terluka, menagis kala bahagia,
bersedih kala bersama, tertawa kala berpisah..

aku pernah ...
aku pernah tersenyum meskipun aku terluka,
kerana aku yakin tuhan tidak menjadikannya untukku

aku pernah menagis kala bahagia,
kerana aku takut kebahagiaan cinta ini akan sirna begitu saja..

aku pernah bersedih kala bersamanya,
karana aku takut akan kehilangannya di suatu saat nanti....
dan...

aku juga pernah tertawa saat berpisah denganya..
kerana sekali lagi...
cinta tak harus memiliki...
dan tuhan pasti telah menyediakan cinta untuk ku

aku tetap mencintainya
meskipun tidak dalam rangkulanku..
kerana cinta memang dalam jiwa
bukan ada dalam raga....

p/s- ...kau masih tidak dapat kulupakan...

Tiada ulasan: