love

love

Isnin, 5 April 2010

tangisan pelangi



http://aznilnawawi.blogspot.com/2010/04/hari-ini-adalah-hari-nya.html

setelah membaca nukilan blog paknil td...hatik rasa sebak sangat...begitulah rasanya perginya orang yg kita selalu jumpa..depan mata..titibe hilang dari hidup kita...bukan hilang seketika tetapi hilang selamanya...yang pasti tidak mampu ku cari walaupun kehujung dunia dan tak mungkin tiba walaupun tangisanku seluas lautan...semasa ada didepan mata kadang-kadang tidak dinilai sepenuhnya..bila hilang jadi bintang yang berkelip walaupun dalam kesamaran...

kehilangan selalu membuat kita sedih..begitu juga denga perpisahan...sesuatu yang bermula pasti berakhir..semua ini lumrah kehidupan..Allah tak kan uji kita kalu kita tak mampu hadapi....tapi mampukah aku menghadapi segalanya ketika menghadapi semua ini kelak...mampukah aku berdiri melihat kepemergiaan ini...

arwah seorang yang istimewa bagiku..sejak beliau menjadi dj distesyen THR lagi...masa tu aku dah mengenali 'kesewelan' arwah yang buat aku gelak cam orang sewel jugak...hahah yang membuatkan aku lagi sedih ..zaman menyiapkan work final semester 7 semasa belajar diUPSI..walaupun aku biasanya tak tidur malam...tapi aku sanggup tunggu sampai kul 10...sebab ada masa bertugas arwah dan paknil..pastu baru tidur...kalu ada kelas mesti tunggu pas segment drama sebabak dulu...yang kini tinggal igawan sebak untuk kita kenangi...

semoga arwah ditempatkan dalam golongan orang-orang yang beriman...dan keluarga beliau tabah menghadapi hari-hari yang mendatang...kau tetap dalam ingatanku selamanya...

ku titipkan juga lagu pelangi petang dari arwah Sudirman..walaupun kau tiba seperti pelangi selepas hujan...warnanya yang mewarnai dalam hidupanku...

p/s- aku tak suke kehilangan..kejauhan...rasa risau, sedih, pilu, sebak....aku tak berani nak hadapi...aku tak kuat seperti zahirku...jika air mata ini mampu berbicara..pastinya kau tahu...tangisan ini hanya untukmu...

Tiada ulasan: