love

love

Ahad, 18 Disember 2011

Jalinan rakyat


hari ni mmg berat aku nak g event tu...sblum g tu aku siap g maxis centre lg...pnyer ler mlz nak g....tp gagahkan g jugak sbb dah janji dengan orangkan....terpaksa juga ler..smpai jer...aku terus duk kat tempat duduk dpn tempat aku park kereta....mataku terarah ke jalan...titibe2 muncul bayangan yg aku nanti selama ini...susuk badan yg cukup aku kenali...mustahil aku lupa segalanya...aku menjadi berdebar2...duduk ku tidak lg myenangkan...fikiran ku tidak lagi disitu...pelbagai yang direncanakan oleh otak....namun aku tidak mahu mengulangi kesilapan yg cukup membuatkan langit ini keruh...aku dapat rasakan dia juga dapat rasa kewujudanku...mungkin kereta aku tak mampu untuk dia lupakan...bkx 7357...mmg dia jer yg pernah bawak selain abah...sampaikan kereta tu pun aku tinggalkan kat dia...huh..dia pun bagaikan tidak petah lg bertahan...apa yg difikirkanya??? tidak pernah terlintas aku ingin myakitinya...janjiku...aku tak kan bertindak bodoh....kerana aku terlalu mnyayanginya..aku lihat dia melangkah keluar...cara jalannya pun cukup aku igat...mungkin panas di hari gerimis...
aku terus memujuk hatiku....ikutkan hati mati..ikutkan rasa binasa....aku pun duduk di tempat yg sepatutnya....aku cuba mgawaldiriku....mengapa aku rasa berdebar sejak melihatnya....hati ku tak keruan...serba tak kena...aku bagaikan diduniaku....bagaikan filem ulangan....segala saat indah yg ku lalui...keluar di skrin minda...nasib hujan dibening mataku tidak mencurah....bagaikan ingin sujud syukur dengan ape yg telah diberi...kesabaran...kekuatan...yg tak tahu dari mana dtgnya....
semua diminta berdiri mnyanyikan lagu Negaraku...yang pastinya sangat bermakna kepada rakyat malaysia...mata ku terarah kepadanya..kebetulan tempat dia berdiri tepat terarah kepada mataku....Ya Allah....terlalu teguh janjiMu... sepanjang nyanyian itu....mataku terpukau kearahnya...aku dpt menatap wajahnya..matanya..hidungnya...bibirnya ..tidak akan ku lepaskankan peluang wlpun seinci melihat dirinya wlupun tiada senyuman...wajah serius itulah yang aku rindu...yang meruntun jiwaku...doa siang dan malamku lembutkan hatinya...
sesudah irama lagu negaraku yg kurasakan hari ini terlalu singkat...dia hilang dr pelukkan mata...jiwa dan mindaku tidak mampu menerima ucapan yg berbakul maklumat dan penambah semangat ummah...aku hilang dalam duniaku...aku lihat dia mengambil gambar....titiba2 dia ambil gambar tidak jauh dariku...aku hanya melihatnya....dia masih bergitu...dengan perjuanganya yg tidak pernah berakhir...
tiga kurasakan begitu lama...hendak ku cari bayangku....aku risau aku tak nak dia tidak selesa...aku cukup kenal dia...aku tak nak silap lagi...kalau aku tak mampu bahagiakan insan dikelilingku....cukuplah aku buat dia bahagia dengan dunianya...walaupun kerinduan ini hanya Allah yg tahu....nasihat berputus asa telah berbakul aku kecapi...tp hati ini buta...hati ini redha...hati ini tersiksa...
setelah majlis berakhir...dia hilang bersama hujan yang lebat....aku tau dia tak kan berada berdekatan dengaku....mataku terus mencari...air yg ku teguk hilang manisnya...kuih yg ku jamah hilang rasanya...mataku terus mencari...aku tau hatinya juga tidak tenang...kalu dia mampu lari...aku pasti dia lari...setelah aku masuk kedalam kereta...aku nampak dia didalam kereta...masakan aku tak nampak...aku pandang tanpa henti...aku nmpak dia cuba menyorok wajahnya yg dijamah oleh mataku dr tadi....aku berlalu..walaupun ku tahu matanya pasti melihat keretaku berlalu...apa yang aku tahu..jika Allah menjodohkan aku dengan dia....dia akan tetap menjadi jodohku...jika tidak aku perlu redha kerana dia bukan pemilik tulang rusuk yang ku cari..tetapi jika dia pemiliknya....Kau permudahkanlah Ya Allah...sesungguhnya aku insan yg lemah...yg telah melakukan dosa2 besarMu..yg selalu gagal mengawal nafsuku dr segala kesilapan dunia...aku bukan wanita yg baik yg telah diciptakan...mungkin aku bukan yang terbaik untuknya....kau berilah peluang aku berkongsi hidup dengan insan yg aku sygi...aku pernah kehilangan dulu...jgnlah kau tarik semua yang aku sygi...tetapi jika itu perjanjian aku lahir kedunia ini dahulu...kau bahagiakanlah hidupnya....kau permudahkanlah rezekinya...kau berikanlah kesihatan yang baik untuknya...kerana aku tak mampu bahagianya....


p/s ...... ......
17/12/2011
2.46 am

Tiada ulasan: